Norsjö IF
Fotboll

Registrering av spelare i FOGIS
2024-02-07 19:49

Inför årets säsong måste vi registrera våra spelare i FOGIS, Fotbollens Gemensamma Informationssystem.

Vi behöver få ett intyg underskrivet av spelare och vårdnadshavare för att vi ska kunna göra det.

Om ni har möjligthet, ladda ner, fyll i och skriv ut mallen nedan. Lämna den sedan till era tränare.

Mall Registrering ungdomsspelare FOGIS.pdf

Spelschema Hösten 2022
2022-08-11 10:25

Här kommer spelschema för höstens matcher, vilka som kallas till match samt har ansvar för körning och fika.

Kom ihåg att ni själva måste fixa ersättare ifall ni inte har möjlighet att köra eller baka/sälja fika.

Länk: Spelschema matcher hösten 2022

Referat: Norsjö IF P12 - IFK Anderstorp-Skellefteå P 12
Omgång 2 - IFK Anderstorp (hemma)
2022-05-15 20:34

Vi spelar match på löpande band här. Denna gången fick vi ta emot IFK Anderstorp på hemmaplan.

Vi fick mötas förra året 5-manna och jag tycks minnas att det blev en jämn batalj då. Samma sak ett år senare, det blev en mycket jämn och rolig match!

Precis som förra matchen var det bortalaget som öppnade målskyttet.

Nu sviktar minnet lite på hur målfördelningen blev under perioderna, men 0-1 tror jag det stod efter första.

I andra perioden drog vi ifrån och kunde gå upp till en 2-1 ledning innan den var slut. Jämnt och bra spel, några riktigt fina målchanser åt båda håll och fina räddningar gjorde att det inte blev fler mål.

I tredje perioden hade bortalaget ett par minuter med bra press på oss, men stabilt försvars och målvaktsspel höll undan för något mål i baken. När vi sedan gjorde 3-1 lät det som att vi skulle vinna, men som i all sport ska man inte sluta spela innan domaren blåser av matchen. Bortalaget fick in 3-2 med ett par minuter kvar, men vi kämpade på och höll ut!

Matchens gröna kort gick till #9 Petter Harnesk, välförtjänt!

Referat: Malå IF - Norsjö Idrottsförening
Premiärmatch mot Malå på Tjamstavallen
2022-05-11 22:08

Då var årets premiärmatch spelad för P12. Och vilken match det blev! Fint väder och mycket publik (grym hejarklack), bättre blir det nästan inte.

Vi går upp en storlek och spelar 7-manna i år. Vi tänkte att det skulle bli en stor omställning för laget, men det visade sig att det spelade inte så stor roll.

Matchen började lite nervöst, från båda håll, det är trots allt första matchen för säsongen. Men nervositeten släppte rätt snart.

Malå får in två mål i första perioden trots att vi spelar riktigt bra.

En stor styrka idag var att vi kämpade på, spelade vårat eget spel och det fick till slut resultat.

Efter andra perioden hade vi gått upp till en ledning med 3-2 och slutresultatet blev 6-2.

Men det var en riktigt jämn och rolig match. Matchen svängde ganska mycket och Malå hade ett par riktigt fina lägen men grymt försvars- och målvaktsspel höll undan för deras fina anfall.

Nu laddar vi om för hemmamatch mot IFK Anderstorp på Söndag, matchstart 11:30!

Fotbollssäsongen 2022 drar igång!
2022-03-22 07:00

Vi startar upp med fotbollsträningarna Tisdagen den 22/3

Träningarna är i fotbollstältet till dess att vi kan börja vara ute på naturgräs.

Vi tränar tisdagar kl 17-18 och Söndagar kl 14:30 - 16:00 (denna tiden kan ändras...)

Torsdag den 24/3 kl 18:30 är det föräldramöte på Medan. Vi tänkte informera lite om laget, träningar och säsongen i stort samt viktig information om föreningen. Kommer att finnas fika.

Välkomna!

Våra sponsorer